14-04-2019 - Naguille
13-04-2019 - Nou Creus, Coma de Vaca, Font Negre
14-04-2019

Dissabte sortim del pàrquing de les pistes d'esquí de Formigueres (Capcir) a les 10:00h.
Les pistes ja fa 2 setmanes que estan tancades, però encara estan el 98% innivades (estadística meva...).
Pugem pel lateral de les pistes fins a la cota alta de l'estació (2320m) ja gairebé dalt de la Serra d'en Mauri, per on continuem per la banda dreta amb neu continua. Hi ha més neu que fa 2 mesos. Fa molt vent i veiem com barrufa el cim del Petit Peric.
Fora pells i baixem fins al refugi de Camporells amb una neu molt compactada, que sembla que es trenqui la crosta però no ho fa.
Fem un mos a les taules de fusta del refugi. La idea és fer el Petit Peric però sembla que fa molt vent i va guanyant la mandra... però apareix la Berta (de @cegesqui) i un amic que baixen del cim, ens expliquen meravelles de la neu i del vent que ha afluixat... "és un moment"... total, pells i cap amunt.
Només hi ha una traça que seguim. Tampoc ha estat un moment, però fem el cim amb poc vent d'un dia radiant. La baixada la gaudim d'allò més. Neu abundant, compacte, que amb una mica de cera de pastilla "NZero Eco Wax" els esquís fan el que toca. Hi ha qui no posa cera i amb aquesta neu s'enganxen una mica, no és broma.

Abans d'arribar al refugi omplim les cantimplores, doncs el guarda ja ens ha dit que no hi ha aigua al refugi.
Sopem a les 19:00h, bon sopar, bona temperatura, bon ambient i a dormir.

Diumenge esmorzem a les 8:00h com si estiguéssim de vacances... El cel és una mica gris i fa molt d'aire.
Encarem cap al Mortiers amb un desagradable i fort vent en contra. Abans d'arribar ja avortem el cim, és una peli de por el vent que fa, no paga la pena. L'objectiu és baixar per la Vall de Galba, trèiem pells arrecerats del vent, i baixem fugint cap abaix.
L'entrada de la Vall de Galba està totalment innivada, molta neu, bona neu, poques traces, divertida, moltes opcions,... fantàstic!
Passat el pont de fusta, està més o menys innivat fins a la cabana de la Jaça de Llosa (1760m), on veiem ja la pista ample però sense seu.
Just a l'alçada de la cabana, veiem unes traces que creuen el riu (a la dreta) per un pont de neu. Baixem per la dreta del riu una estona curta amb bona neu, fins que posem les pells i remuntem una mica. Anem guanyant alçada poc a poc. Bàsicament és un flanqueig pesat i llarg, on al final entres al bosc i vas a parar al pàrquing de Formigueres sempre amb els esquís posats.
Bon cap de setmana de Capcir, que serà sempre nostre!

2 amics d'Avià, 2 de Sabadell i 2 de de Sant Cugat.

P.D. El refugi de Camporells ha canviat de guardes (febrer 2019) i costa trobar el telèfon per internet.
Myriam & Stéphane, Tel: 00 33 (0) 7 77 94 79 45. WhatsApp i parlen un català molt maco.

Serra de Madres al fons

Petit Peric i Peric

Serra de Mauri. Refu de camporell a l'esquerra.

Cim de Petit Peric i Mortiers al fons

Refugi de Camporells

Pont de fusta de la vall de Galba